RSS

Pages

Tuesday, May 25, 2010

ntahpapentah~

Dah lama rasanya x coretkan sesuatu kat sini. Bukan disebabkan sibuk, just doesn't have a feel to write.. tapi hari ni tiba-tiba terpanggil untuk mengupdate blog ni...apa yang nak dikongsikan ek???

Erm..sudah lebih seminggu aku habis praktikal n bermakna sudah lebih seminggu gak aku bergelar usahawan yang berjaya. Dalam kata lain aku sekarang sudah bergelar penganggur kelas satu. Kerja aku setiap hari hanya makan, tidur, baca novel, lepak tengok tv dan semestinya melayari intenet. Itu la rutin aku tiap-tiap hari. Sungguh bosan tapi aku dah biasa sebab ni juga la rutin aku setiap kali cuti semester menjelang. Bak kata yang telah dipatah-patah, alah bisa tegal biasa. ahakz~

Actually, aku teramat rindu dengan job aku sebelum iaitu melayan kerenah budak-budak sekolah especially kelas yang aku ajar. Seronok gak n they reminded me of me in the past. Yela, zaman kegemilangan sekolah dah lama berlalu kan...n diorang juga yang mengajar n menyedarkan aku yang jadi cikgu ni xla teruk sangat. Diorang juga yang bertanggungjawab menyedarkan aku yang aku sepatutnya bukan hanya menjadi guru tapi juga seorang pendidik. So far aku dah mula suka dengan profesion perguruan ni.

Even aku hanya sempat menghabiskan masa dengan my very 1st students around 3 months and 2 weeks tapi aku amat menghargai kehadiran diorang dalam hidup aku. Saat berpisah merupakan saat yang paling sukar untuk aku lalui. Memangla aku x menangis tapi kecian plak bila tengok 1 of my students nangis. Serious, time tu rasa macam xnak je tinggalkan sekolah tu tapi nak wat macam mana, masa aku dengan diorang sampai situ jer...

Kepada student 4MV and 2Pk especially Haziq, Wahid, Firdaus, Shazmin, Hazmin, Najihah, Shahirah, Syahira and Naim, thanx for everything. InsyaAllah, saya xkan lupakan awak semua sampai bila-bila. Saya doakan kejayaan awak semua... Aminnn....



pic atas n bawah ni adalah student 2PK. Muka comel2 lg sbb baru Form 2 kn..




yang ni plak adalah jejaka 4MV. Sentiasa membuatkan aku tersenyum
kalau teringat telatah n kerehah diorang


antara student 4MV yang aku rapat



i will miss them all...

0 comments: