RSS

Pages

Friday, March 19, 2010

Hari Sukan

Rasanye dah seminggu gak x update blog. Kali ni bukan disebabkan kekangan masa tetapi kekangan kemalasan. hehehe... Bila mood malas berfikir aku sampai, satu kerja apa pun aku malas nak buat. huhuhu... hari tu aku ada bagi tau nak update pasal sukan sekolah aku. Sori la, rasanya dah masuk 2 minggu sukan sekolah berlalu,baru la aku nak bercerita.

Hari Khamis bersamaan 25 Februari, sekolah aku menganjurkan sukan sekolah. Acara yang ada pada hari tu ialah perbarisan, persembahan Tae Kwando n lumba lari. Acara2 lain seperti lompat jauh, lompat tinggi, lontar peluru n lain2 diadakan pada hari2 sebelum tu. Sepanjang minggu tu aku memang teramat sibuk n penat. Nak rehat pun x sempat petang2. Sampaikan malam2 memang kre awal gler la aku tdo. Aku handle perbarisan n hias khemah rumah kuning. Kre dalam sejarah la aku masuk rumah kuning ni. Ada la 3 orang lagi cikgu yang sama2 handle perbarisan n hias khemah gak. Kre njoy la kerja ngn dorg.

Masa hari sukan tu aku terlibat sebagai hakim penamat untuk budak2 yang masuk acara lumba lari. Berjemur jugak la sampai kan aku balik rumah minggu ni emak complain cakap aku makin gelap. huhuhu... Dah la acara sebelum sukan pn aku terlibat gak sebagai hakim penamat.

Tahun ni rumah hijau juara keseluruhan n rumah kuning kedua. Tapi aku puas hati la sebab rumah kuning dapat khemah terbaik even kalah dalam perbarisan. Pada aku la, sukan kat sekolah ni macam cikgu lagi excited dari students. Seriously, boleh dikatakan hampir kesemuanya cikgu yang uruskan, i mean for hiasan khemah n perbarisan. Students memang ada yang tolong tapi idea banyak datang dari cikgu. N bila menang memang ketara nampak cikgu yang lagi excited termasuk la aku. Aku siap terlompat2 suka masa rumah kuning johan acara tarik tali tau...lepas tu baru fikir malu sebab ada student yang tengok. hahaha... petang tu apalagi, acara qada' tdo la aku... bawah ni ada la beberapa gambar masa hari sukan tu berlangsung.
















2 comments:

CraZee KenTanG said...

again, where is the blog owner's pic??? huhuhu

farnaz said...

ada la. cbe perhati betul2...