RSS

Pages

Friday, December 11, 2009

Sungguh Aku X Sangka

Semalam aku terkejut besar bila sepupu yangg merangkap adik sedara aku tiba-tiba mesej. Bukannya apa, sebelum ni kalau jumpa memang teramatlah susah untuk bertegur sapa apatah lagi bersembang.

Untuk pengetahuan semua, dia ni sepupu aku sebelah arwah ayah. Abah dia dengan arwah ayah aku adik beradik seibu dan sebapa. So, kiranya dia ni saudara ajnabi aku la. Dan untuk pengetahuan semua juga, aku x berapa pandai bergaul dengan sepupu sebelah arwah ayah. Salah satu sebabnya ktorg jarang berjumpa. So, bila jumpa masing2 janggal. Berbeza pula dengan abang aku, dia lebih selesa bergaul dengan sepupu sebelah arwah ayah. Memang kamcingla diorg semua.

Berbalik pada sepupu aku yg sorg ni, die ni muda dua tahun dari aku. Sekarang ni study kat UM kos kaunseling. Bakal kaunselor tu. Waktu mula2 mak dia cakap dia mintak kaunseling aku memang terkejut gak sebab dari pemerhatian aku dia ni pendiam n pemalu orangnya. Tu pn salah satu faktor kenapa aku ngn dia susah nak bertegur sapa. Bila seorang yang pemalu bertemu seorang pemalu yang lain, maka possibility untuk bertegur sapa tu memang rendah. Aku ni sebenarnya pemalu sikit bila berdepan dengan sepupu2 lelaki sebelah arwah ayah. Percayakah anda? hehehe...

Aku engat dia mesej sebab ada benda penting yang dia nak sampaikan. Rupa-rupanya saje je. Dah la x boleh blah bila dia engat aku amik Biologi. Sesungguhnya aku amat alergi dengan itu subject. Malam tu plak aku berYM dengannya. Sungguh aku x sangka dia lebih matang dari apa yg aku sangka. Ayat2 dia memang x boleh blah. Aku pn kadang2 terdiam. Ye la bakal kaunselor la katakan. Aku teringin sangat nak jumpa dia secara berdepan sebab nak tengok adakah dia boleh bersembang dengan aku sebagaimana dia bersembang dengan aku dalam YM? Adakah dia x malu lagi sebagaimana yang dia bagitahu kat aku?

Tapi at da same time aku x berani gak nak jumpa dia. Sebabnya budak ni dah pandai baca karektor orang. Baru sembang sikit2 dalam YM pn dia dh pandai describe aku punya perangai sikit2. Siap cakap dengan confident lagi yang kalau dia knal aku lebih rapat dia dapat baca smua karektor aku. uwaaaaa...aku xnak la orang yang ada kaitan rapat ngn aku tau perangai aku yang sebenar yang hanya aku tonjolkn depan kengkawan je...

Ye, akan aku tutup serapat mungkin bila aku jumpa dia nanti. Untuk pengetahuan semua dia ni baru jer putus cinta. Ni pn aku tau melalui facebook. Bab ni pn aku x jangka gak. Dia memang lebih advance dari aku rupa2nya dalam bab ni. huhu...So, sape2 yang berminat nak tackle dia sila bagitau aku. Nanti aku tolong kenen2 kn..hehe...

2 comments:

myQza said...

sepupu aku belah abah aku.. semua aku tak rapat.. kalau jumpa pun.. salam n senyum2 jek.. macam org asing..

kalau belah emak, alhamdulillah

farnaz said...

si tedi:

x sangka ada gak yg sama ngn aku ek..