RSS

Pages

Saturday, November 14, 2009

ROS vs PRAKTIKUM


Tahun depan start praktikum. 2 minggu ROS dan 14 minggu latihan mengajar. dh bersediakah aku?? jawapannye mesti la belum. preparation pape pn x wat lagi. sylabus pn x kaji lagi. xpe, time cuti ni aku wat 'homework'. rajin ke? hahaha...kna2 la merajin2kn diri.

aku try google pasal sekolah yang bakal aku wat praktikum ni tp hampeh. x jumpe pn sangat pasal sekolah tu. ape yg aku jumpe 2 blog kepunyaan cikgu sekolah tu. dr situ tau la bukan serba sedikit tp terlalu sedikit pasal sekolah tu. time raya lepas aku de g sekolah tu tp x masuk pn la. setakat tgk dr luar je sbb sek tgh cuti kn...

Ape yang aku tau landskap sekolah tu memang cantik. kat sekolah tu de kolam penternakan ikan air tawar. ikan ape yg dibela wallahualam. sekolah ni kategori sekolah model khas. aku x sure pe maksud sekolah model khas ni tp yg aku tau sekolah ni gabungan sekolah rendah n menengah. means, 2 sekolah gunakan bangunan yg sama n rasenye pentadbiran yang berbeza.
ape yg aku tau budak2 sek ni aktif bersukan. bab pelajaran plak no comment sbb xde sumber sahih yg dpt aku korek.

satu jer masalah aku bila mengajar kat sana nanti. macam patah kaki jer sbb ekut maklumat yg aku dapat kenderaan awam mmg x masuk area situ. kalau ade pn maybe la prebet sapu. uwaaaa...camne aku nk pegi bersuka ria nnt? nak bawa kete lesen pn xde. haih. dh la kawan pn xde. tu la aritu gatal sangat mintak sorg2. padan muka aku...

pape pn aku harap sem depan aku dapat buat yang terbaik dan menjadi guru bitara yang cemerlang, gemilang n terbilang. Ya Allah Ya Tuhanku, hilangkn penyakit terlebih nervous aku ni time aku praktikum nnt n semoga semuanye berjalan lancar. Aminnnn.....

5 comments:

CraZee KenTanG said...

perghhhhhhhhhhhhhhhh~ bersemangat tuh! Gud luck sis!

myQza said...

Selamat berpraktikum.. :)

husna said...

chaiyok2 ida...
perghhh, x pe ko mst boleh nye...
cikgu bitara, cayalah...
ak pown nak gak title 2, lalala

PUAN PIA said...

InsyaAllah, ida leh wt yg terbaik.. cayalah.. semngt btl..!! amik semangat ida ckt leh..

farnaz said...

fatine: haha..1st time semangat. thanx lil sis =)

tedi: thanx =)

husna:haha..kepoyoan aku terserlah bla aku tulis 'guru bitara' tu

sofia: amik la. kte pakat share ramai2 ek..heheh..